streda 18. apríla 2012

Sústredenosť vo svete rozptyľovania


Soren Gordhamer je organizátorom Wisdom 2.0 Conferences, ktoré združujú zamestnancov z Google, Facebook, Twitter a Zynga spolu s učiteľmi a mentormi skúmajúcich všímavosť a múdrosť v modernom veku. Môžete  odoberať jeho aktualizácie cez Twitter na @SorenG.


V našom prepojenom svete je ľahké si myslieť, že viac informácií nám prináša aj väčšie šance na úspech. Kým väčšie množstvo informácií môže pre nás byť výhodou  pri logickom riešení problémov, je to k ničomu v oblasti inovácií. Je to ako pravidlá hry meniaca myšlienka spoločnosti Apple – iPhone, v ktorú Steve Jobs tak veril.

V životopise technologického mága Stevea Jobsa  je citát:“začal som si uvedomovať, že intuitívne porozumenie a vedomie sú výraznejšie ako abstraktné myslenie a logické analýzy“. To, na čo narážal, bola rozdielna kvalita vedomia, ktoré menej ovplyvňujú externé informácie  a viac ho ovplyvňuje vnútorná inteligencia.

Jednoznačne je dôležité poznať aj externé faktory, ale stále je to vnútorná inteligencia, ktorá je najdôležitejšia pre akékoľvek kreatívne osoby alebo spoločnosti. Fungovalo to ako kľúčový faktor pri vytváraní moderných úspešných spoločností a naďalej to kľúčovým faktorom aj ostane.

Všímavosť v podnikaní nie je niečo, čo dokáže každý dosiahnuť. No pre každého rozumného človeka sú tu vnútorné ukazovatele, ktorými môže spoznať hodnotu myšlienky.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára