piatok 13. apríla 2012

Sociálne siete = osobná značka


Kvalitné zamestnanie chce mať veľa ľudí. No na Slovensku, žiaľ,  na vytváranie kvalitných podmienok v zamestnaní ešte veľa podnikateľov nedozrelo. Ako sledujem pracovné ponuky na domácom trhu a porovnávam ich so zahraničným, niekedy ostanem v pomykove.


Ako čítam prieskumy univerzít čo sa pracovného trhu týka v USA, som niekedy príjemne prekvapený ako dobre môže systém fungovať. Tak napríklad sa mi páči, že je tam vo veľkom zabehnutý systém lovcov talentov. To znamená, že ak ste dobrý, a dáte o sebe vedieť prostredníctvom sociálnych médií na internete a máte niečo, čím viete svoj talent reálne podložiť, zamestnávateľ si hľadá a pozoruje Vás, miesto toho, aby ste vy chodili z miesta na miesto. Je možné, že sa niekedy tento trend rozbehne aj u nás? Že si niekto pozrie Váš profil na Facebooku, Twitteri alebo Vaše prednášky na Youtube a príde Vám žiadosť na zúčastnenie sa pohovoru? Neviem, či to v blízkej dobe môžeme reálne očakávať. Ja len viem, že po zabehnutí projektov ktorým sa venujem do chodu, nebudem ani sekundu uvažovať nad tým, ako budem hľadať schopných ľudí.

Budovanie osobnej značky naberá na západe veľké obrátky, o čom nás môže presvedčiť aj príbeh človeka, ktorý si na tom zakladá svoje profesionálne postavenie. Odporúčam každému aby si prečítal knihu Roztoč to!. A čo vy? Začali ste budovať svoju značku? Nie sú to len ľudia, čo hľadajú zamestnanie. Ale svoju osobnú značku (brand equity) si budujú aj úspešný podnikatelia a dávajú tým do povedomia svoje názory, novinky a podobne.

Pred nedávnom som čítal jedno fórum z USA ohľadom tejto témy a našiel som tam zaujímavý komentár. „Keď som začal používať LinkedIn a Twitter v roku 2004, bolo to práve preto, aby som si našiel prácu. Dnes zarábam prostredníctvom týchto sociálnych médií.“ Z toho vyplýva, že sa môže stať aj niečo lepšie, ako to, že si nájdete slušnú prácu. Môže sa stať, že zaujmete toľko ľudí, že sa budú radi vracať na Vaše profily.

Na tento podnet som aj ja v podstate odštartoval tento blog. A už teraz, po troch dňoch, ak sa nemýlim, sa dostavujú príjemné a motivujúce informácie na to, aby som vytrval a pokračoval.

4 komentáre:

  1. Keby som si založil twitter v 2004 aj ja by som bol úspešný, najmä preto, lebo vznikol v 2006 :) Ale teraz vážne. U nás problém je, že každý chce len lepšie podmienky, ale nikto sa nesnaží dostatočne, alebo ich nevytvára. Ale nič nám nebráni, aby sme sa angažovali ako napríklad tento chlapec: http://takemetosiliconvalley.com/

    Tie anglické fóra sú aj pre nás a máme rovnaké sociálne siete :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ospravedlňujem sa za rok, pravdepodobne to bude preklep z mojej strany, je to voľný preklad. :) Ale presne tento postoj som mal na mysli. Je to ako byť vo veľkej miestnosti s miliónmi dverí a je len na nás koľko ich otvoríme. Taký veľký adventný kalendár kde sa neskrýva len čokoládka alebo po novom pivo, ale aj hnus a špina. :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Však v pohode(ten rok to je jedno, to som písal zo srandy), lenže mi musíme spraviť veľké veci a potom ďalším generáciám vytvoriť lepšie prostredie.

      Odstrániť
  3. Presne toho názoru som aj ja. Je to beh na dlhé trate. TakŽe ide o vytrvalosť a nie len o dočasný impulz sebaistoty :)

    OdpovedaťOdstrániť