Kvalitné
zamestnanie chce mať veľa ľudí. No na Slovensku, žiaľ, na vytváranie
kvalitných podmienok v zamestnaní ešte veľa podnikateľov nedozrelo. Ako
sledujem pracovné ponuky na domácom trhu a porovnávam ich so zahraničným,
niekedy ostanem v pomykove.
Ako čítam
prieskumy univerzít čo sa pracovného trhu týka v USA, som niekedy príjemne
prekvapený ako dobre môže systém fungovať. Tak napríklad sa mi páči, že je tam
vo veľkom zabehnutý systém lovcov talentov. To znamená, že ak ste dobrý, a dáte
o sebe vedieť prostredníctvom sociálnych médií na internete a máte niečo,
čím viete svoj talent reálne podložiť, zamestnávateľ si hľadá a pozoruje Vás,
miesto toho, aby ste vy chodili z miesta na miesto. Je možné, že sa
niekedy tento trend rozbehne aj u nás? Že si niekto pozrie Váš profil na
Facebooku, Twitteri alebo Vaše prednášky na Youtube a príde Vám žiadosť na
zúčastnenie sa pohovoru? Neviem, či to v blízkej dobe môžeme reálne
očakávať. Ja len viem, že po zabehnutí projektov ktorým sa venujem do chodu,
nebudem ani sekundu uvažovať nad tým, ako budem hľadať schopných ľudí.
Budovanie osobnej
značky naberá na západe veľké obrátky, o čom nás môže presvedčiť aj príbeh
človeka, ktorý si na tom zakladá svoje profesionálne postavenie. Odporúčam
každému aby si prečítal knihu Roztoč to!. A čo vy? Začali ste budovať
svoju značku? Nie sú to len ľudia, čo hľadajú zamestnanie. Ale svoju osobnú
značku (brand equity) si budujú aj úspešný podnikatelia a dávajú tým do povedomia svoje
názory, novinky a podobne.
Pred nedávnom som
čítal jedno fórum z USA ohľadom tejto témy a našiel som tam zaujímavý
komentár. „Keď som začal používať LinkedIn a Twitter v roku 2004,
bolo to práve preto, aby som si našiel prácu. Dnes zarábam prostredníctvom
týchto sociálnych médií.“ Z toho vyplýva, že sa môže stať aj niečo lepšie,
ako to, že si nájdete slušnú prácu. Môže sa stať, že zaujmete toľko ľudí, že sa
budú radi vracať na Vaše profily.
Na tento podnet
som aj ja v podstate odštartoval tento blog. A už teraz, po troch
dňoch, ak sa nemýlim, sa dostavujú príjemné a motivujúce informácie na to,
aby som vytrval a pokračoval.
Keby som si založil twitter v 2004 aj ja by som bol úspešný, najmä preto, lebo vznikol v 2006 :) Ale teraz vážne. U nás problém je, že každý chce len lepšie podmienky, ale nikto sa nesnaží dostatočne, alebo ich nevytvára. Ale nič nám nebráni, aby sme sa angažovali ako napríklad tento chlapec: http://takemetosiliconvalley.com/
OdpovedaťOdstrániťTie anglické fóra sú aj pre nás a máme rovnaké sociálne siete :)
Ospravedlňujem sa za rok, pravdepodobne to bude preklep z mojej strany, je to voľný preklad. :) Ale presne tento postoj som mal na mysli. Je to ako byť vo veľkej miestnosti s miliónmi dverí a je len na nás koľko ich otvoríme. Taký veľký adventný kalendár kde sa neskrýva len čokoládka alebo po novom pivo, ale aj hnus a špina. :D
OdpovedaťOdstrániťVšak v pohode(ten rok to je jedno, to som písal zo srandy), lenže mi musíme spraviť veľké veci a potom ďalším generáciám vytvoriť lepšie prostredie.
OdstrániťPresne toho názoru som aj ja. Je to beh na dlhé trate. TakŽe ide o vytrvalosť a nie len o dočasný impulz sebaistoty :)
OdpovedaťOdstrániť