sobota 12. mája 2012

Generálny riaditelia, ktorí meditujú


Práca generálneho riaditeľa je stresujúca. Preto niektorí intenzívne vyhľadávajú koníčky, s ktorými vyhľadávajú útek z denného stresu.

Niektoré praktické meditácie, alebo dokonca transcedentálna meditácia, techniky založené na mantre odvodené z dávnych indických praktík pomáhajú týmto ľuďom  niekedy aj pri vyhľadávaní kompromisov, poprípade inovácií.

Business Insider zostavil zoznam vodcov, ktorí hovoria, že premýšľanie im dáva výhodu v konkurenčnom obchodnom svete. Niektorí to dokonca zaradili aj do fungujúcej firemnej kultúry.


 
Ray Dalio používa Transcedentálnu meditáciu na kontrolu svojho ega.









Marc Benioff začal meditovať preto, lebo jeho práca pre Oracle bola nesmierne stresujúca. Teraz pracuje pre Salesforce.com. O meditácii povedal: „Užívam si meditáciu, ktorej sa venujem už takmer desať rokov najmä na prekonanie stresu“.





Zakladateľ Panda Express, Andrew Cherng raz pozastavil obchodné jednanie, aby sa s manažérmi venoval meditácii kvôli usmerneniu toku myšlienok. „Chcem, aby moji ľudia vychádzali zo svojho vnútra.“






Riaditeľ v spoločnosti Monsanto, Bob Shapiro premenil kancelárske miestnosti na meditačný priestor. „Ako obchodník som si všimol mnoho ľudí ktorých som poznal, že pristupujú k tomu skepticky. No stretávam sa len s pozitívnou odozvou.“





Bill George spravil to isté v spoločnosti Medtronic. Momentálne učí na harvard Business School. „Najlepšie miesto na meditáciu je lietadlo. Keď letím na jednanie, ten čas je najlepší na hĺbkové premyslenie príležitostí a na dosiahnutie sústredenia pred jednaním.“





Zakladateľ Def Jam Russel Simmons povedal, že Transcedentálna meditácia (TM) zmenila jeho život. „Asi pred dvoma rokmi, keď som navštívil jednu školu v Afrike kde všetky deti trénovali jednu formu meditácie, všimol som si, ako sú neustále  v pozore, plný energie a na sto percent sústredení.“
Oprah Winfrey povedala, že používa TM na spojenie s Bohom. „TP mi pomohla spojiť sa s tým, čomu sa hovorí Boh.“


Riaditeľ Legal Sea Foods Roger Berkowitz medituje každé ráno 20 minút. Tento rituál je dôležitou časťou jeho každodenného života. „Prvá vec, ktorú spravím v dopoludňajších hodinách je, že vstúpim do svojho brlohu a meditujem,“ povedal. „Meditujem aj dvakrát denne po dobu 20 minút. Zavriem oči, očistím svoju myseľ a opakujem si svoju mantru kým sa nedostanem do čiastočného bezvedomia. Niekedy som zápasil s problémami ktoré som mal pred meditáciou. No po nej je odpoveď zrazu jasná.“

Zakladateľ Green mountain Coffee Roaster Robert Stiller pozval inštruktorov na meditáciu pre svojich zamestnancov. „Pokiaľ praktizujete meditáciu, na jednaniach budete omnoho efektívnejší.“



Predseda predstavenstva a generálny riaditeľ spoločnosti Hartford Financial Services Group Ramani Ayer povedal, že TM z neho robí človeka so správnymi rozhodnutiami. „Transcedentálna meditácia bola ideálne zaradená do môjho inak hektického života. Zredukovala môj stres a pomohla ma udržať v zdraví.“

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára